tirsdag 4. desember 2012

Lesesirkel 25. januar 2013

Ja, da har vi bestemt at neste lesesirkel skal være 25. januar på Studenhuset City. Vi møtes som vanlig klokka 19.30, og selv om jeg skriver "som vanlig" betyr ikke det at du ikke kan komme hvis du ikke har vært der før. Alle er hjertelig velkommen. I lesesirkelen snakker vi om de to bøkene vi har valgt ut, og så snakker vi om andre bøker vi har lyst til å diskutere. Vi deler leseopplevelser! Så har du lyst til å snakke om litteratur er dette plassen for DEG!

Dette er bøkene:

Det vokser et tre i Mostamägg av Britt Karin Larsen


Dette er første bind om Taneli og Lina som bor i grenseskogene mellom Hedmark og Värmland på attenhundretallet. Larsen skriver varmt, nært og veldig fint om kjærlighten mellom mennesker og kampen for tilværelsen. Jeg fikk en Knut Hamsun følelse mens jeg lese, og mye minnet meg om Markens grøde.

Venterommet i Atlanteren av Mona Høvring:


Vi møter Olivia, en ung kvinne som jobber på et smelteverk. Hun har nylig flyttet fra kjæresten, og hun drikker for mye. Hun arver et hus på Island, og hun reiser over Atlanteren for å sjekke det ut. Nydelig språk!

Som du ser er det to helt ulike romaner. Jeg har lest begge og jeg har elsket begge. Men det gjør nok ikke alle, så derfor ser jeg frem til morsomme og lærerike diskusjoner! Velkommen til Studenhuset City klokka 19.30!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar