onsdag 10. august 2011

Hva leser du i august?

Dette leser Monica i august

Parfymen : historien om en morder av Patrick Süskind

Denne boka holder jeg på å lese. Handlinga foregår i et støyende, skittent og opplysningsøkende Paris på 1700-tallet. Hovedpersonen er den luktfrie Jean-Baptiste Grenouille som har en utmerket luktesans. Denne skal han bruke til å lage verdens deiligste parfyme. Så langt er alt vel. Men jakten på lukter tar fort en grotesk og vemmelig vending når Grenouille finner ut at den perfekte duften framskaffes kun fra mennesker. Jeg gleder meg allerede til jeg er ferdig med boka og kan se filmen!
Sjekk om boka er inne her.

En annen bok i samme sjanger som jeg har lest og elsket er boka om den forvirrede munken Metardus..

Djevelens eliksirer av Ernst Theodor Amadeus Hoffmann

Kapusinermunken Metardus er en splittet sjel, snart from og gudfryktig, snart skruppelløst forbrytersk, manifestert ved en dobbeltgjenger som forfølger ham. Les mer om boka og finn ut som den er inne her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar