fredag 12. august 2011

Hva leser du i august?


Annelene leser:

Vann til elefantene av Sara Gruen

En etterlengtet ferietur står for døren, og jeg tror at denne vil egne seg perfekt som strandlektyre. Den handler om den 23 år gamle veterinærstudenten Jacob, som ved en tilfeldighet får innpass i sirkuslivet.

I depresjonstidens USA blir sirkuset både redningen og et mareritt for Jacob, for bak den festlige fasaden skjuler det seg fattigdom, nød og ulykke. Jacob får snart ansvar for hele sirkusmenasjeriet, blant annet for Rosie, elefanten som ikke lar seg dressere. Her møter han også den vakre ryttersken Marlena, som er gift med August, den karismatiske, men upålitelige, sjefen for menasjeriet.

Kjærlighet og drama - jeg gleder meg!

La stå og Historien om fru Berg av Ingvild H. Rishøi

Disse to novellesamlingene har jeg hørt mye bra om, så de gleder jeg meg til å ta fatt på.

Og så kan jeg jo nevne at jeg i forkant av ferien har lest Kom i form med Yngvar, en bok om trening og kosthold som gir mange gode tips. Anbefales for både sofagriser og treningsnarkomane;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar