tirsdag 14. juni 2011

Arto Paasilinna : Prosten og hans forunderlige tjener - 7 timer, 13 minutt


Masete!
Denne boka handler om prosten som får en bjørnunge i 50 årsgave. Prostinnen er ikke begeistret og prosten må snart velge mellom bjørnen og kjerringa. Det er vel ikke så vanskelig å skjønne hva han valgte?

Prosten og bjørnen reiser rundt i store deler av verden, og de tilbringer blant annet en lang periode på en russisk øy i Kvitsjøen som heter Solovi. Solovki er en av mine favorittferiemål, har vært der en gang, og vil tilbake, men likevel kjedet jeg meg mens jeg hørte. Den endte meg at jeg satte ipoden på dobbel hastighet for å komme meg igjennom den siste cden......
Groskro har skrevet om boka tidligere, og hun mener at det blir for mye gjentakelser, det er jeg enig i. Kyrre Haugen Bakke leser godt, og han kan ikke lastes for at jeg kjedet meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar