mandag 19. november 2012

Fifty Shades - div nyheter!

I København er det 6 års ventetid på første bok i Fifty Shades of grey! Ja, det er sant! Det står i det siste Bok og bibliotek! Og hvor er det 6 års ventetid? På Gentofte ved København var det ved siste sjekk venteliste som gikk helt frem til 25. oktober 2018! Hvis jeg fikk den meldingen fra biblioteket, ville jeg ha kjøpt boka! Uansett hvor glad jeg er i biblioteket og det tilbudet vi gir!

11. november kunne Side 2 fortelle om en britisk kvinne som forlangte skilsmisse fordi mannen ikke ble med på sexlekene hun hadde lest om i Fifty Shades of grey.

Papirfabrikken Hellesund AS har levert 50 000 tonn papir som blir brukt til trykking av Fifty Shades of grey. Det berget bedriften. Hurra!
I dag ser Ti på topp lista hos ARK slik ut:

1: Fifty Shades Fri
2: Fifty Shades Fanget
3: Fifty Shades Bundet
4: Pondus 11
5: Jeg nekter
6: Dandy
7: Vinter over verden
8: Jakthundene
9: Tråden
10:Korsbæreren

Men hvordan er det på Alta folkebibliotek?

Når det gjelder den norske oversettelsen så har vi kjøpt inn alle tre bøkene og bok 1 har vi faktisk kjøpt 2 eksemplarer av fordi det er så mange som vil lese boka. Så pr. 19.11.2012 sier søkefunksjonen vår at situasjonen er slik:

Fanget 2 eks : 4 lånere på venteliste
Bundet 1 eks : 3 lånere på venteliste
Fri 1 eksemplar - LEDIG!

For å dokumentere at dette virkelig stemmer har jeg tatt bilde av en av de mange utstillingene våre:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar