tirsdag 12. juli 2011

Hva leser du i mars?

Solgunn leser..

Guernsey forening for litteratur og potetskrellpai av Mary Ann Shaffer

"Kjære Miss Ashton,
Jeg heter Dawsey Adams, og jeg bor på gården min St. Martin`s Parish på Guernsey. Jeg kjenner til Dem fordi jeg kjøpte en gammel bok som en gang har tilhørt Dem ..."

Da forfatteren Juliet Ashton mottar et brev fra en bonde på kanaløya Guernsey i januar 1946, aner hun ikke at det skal forandre livet hennes. Men gjennom brevvekslingen blirhun kjent med Guernsey forening for litteratur og potetskrellpai - en ikke helt gjennomsnittlig leseforening. Foreningen består av en svært sammensatt gruppe naboer som har gjennomlevd tyskernes okkupasjon av Kanaløyene ved hjelp av kløkt, nestekjærlighet og klassisk litteratur. Gjennom dem blir Juliet kjent med et dramatisk kapittel i historien - og med nye sider ved seg selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar